Hopptävling!! :D

Framridning 50:
Han kändes lite seg och okoncentrerad,
försökte äta gräs och gå till dom andra ponnysarna hela tiden
Men det gick bra, jag väckte  och mjukade upp honom så att han var med!
galopperade lite höger först men han vile inte fatta vänster på volt så jag
försökte fatta vänster på rakt spår. Han tog höger 2 ggr men sen vänster och lyckades göra en volt
tillbaka i vänster sen var jag nöjd och jag var ju första start så jag gick omkring utanför baan och väntade..

Hoppning 50:
Denna gång missade jag INTE startsignalen! ;)
Var ju framhoppning 2 ggr på hinder 1 och det gick bra. fick driva väldigt mkt men under hela hoppningen
tvekade han aldrig! "Alva, varsågod och RID!"
Jag drev på ordentligtmot 1 hindret sen andra tjoff var vi över!
sen var det en vänster sväng mot 3 ,han galopperade men vet ej vilken galopp, jag bara drev!
HOPP över 3, högersväng mot 4 driva driva driva mot 5
hopp över 6 sen driiiiva mot sista hindret i grundhoppningen. ja! omhoppning! klarde hela omhoppningen på en ganska bra tid!

Prisutdelning 50:
1:
Ida och Rockan..
..2: Alva på Zeeb!
tjoho fick en blå rosett! xD

Framridning 70:
Han var redan varm så jag kände bara lite på honom ocg tränade mkt start och stopp
mjukade upp honom ännu mer kändes slö fortfarande..men jag chansade!

Hoppning 70:
Fram hoppade 2 ggr på hinder 1. hinder 1 låg mot ingången så han drog mkt dit men jag kämpade
och hoppade fram en gång till och var då redo på att han skulle bryta ut så det gick bättre.
väntade på startsignal ochsen bar det iväg! vart mkt mer drivning denna gång för han var väldigt trött! men han hoppade! rev 2 eller 3 men kämpade på och sen vid 6 stannade han typ och sen hoppa så då rev vi oxå men jag är såå nöjd att han aldrig vägrade eller hoppade konstigt! <33




1 i 50


fiina fiina Zeb!


1 i 70


4 i 70


mer bilder kommer!

// En NÖÖJD Alva!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Du var så jäkla duktig alva! :D



Rackarns att du slog Gulden i 50 XD

2011-05-22 @ 21:47:16
URL: http://nutellan.blogg.se/
Postat av: Maria

Ni var super! <3 (har du tänkt på hur fin din sits är samt dina händer? Önskar jag var ens en tiodels så duktig! ) Här har det studerats bilder hemma, du får hämta nån dag!

Love ya!!



//Marian och Pappan!

2011-05-22 @ 22:12:30
Postat av: Anneli

Jättebra jobbat Alva!!! Synd jag missade 50, men nån skulle ju va med Brockan oxå :)

2011-05-22 @ 22:29:04
URL: http://sommarponnyer.blogg.se/
Postat av: mimmi edman

grattis alva till 3 platsen!!! superbra...

2011-05-22 @ 23:27:35
URL: http://mimmishastliv.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0