Livet går vidare...

Usch vad jobbigt det har varit. Att man kan sörja en hund så mycket! Det går upp och ner, men det känns sakta men säkert lite lättare... Zeb har fått tagit det rätt lugnt sen tävlingen. Han har känts lite krasslig och jag ska ringa ut vet. till veckan och be honom kolla halsen på honom igen, suck! Också upptäckte jag i tisdags att det har lossnat en stor bit från hovväggen på ena fram :-o Så i morrn kommer hovis ut och jag hoppas verkligen att det går att "laga"... Han verkar inte ha ont av det men trakten ser ut att belastas rätt rejält :-S Bara att hålla tummarna!! Var förbi Royal och köpte ett svindyrt fodertillskott för torra och sprucktna hovar. Tydligen det enda som funkar. Frågade om hov-olja odyl, men det gör det visst bara värre!? Tror att de torra hagarna också spelar in... Blir bra med lite regn i helgen :-) Qudas ben ser SÅ himla bra ut nu för tiden :-D Vi håller på att introducera en ny skötare på henne, som kom och provred henne i måndags. Hon fick lov att galoppera lite och efteråt så lät vi benet bara vara, inge liniment eller likn. och dagen efter var det ingen reaktion!! :-D Tjejen, som heter Tilda, trivdes med henne och ska komma tillbaka i helgen. Annars så får dom gå i en liten "inbetes-hage" nån stund nästan varje dag, vilket är rena paradiset såklart :-D Under tiden så hjälper J till med traktorn och skotta ut hagen dom hade som lösdrift i vintras. HUR mkt skiter dom eg?! - Nä, börjar äntligen känna mig lite sömnig så ska försöka sova, upp om 5 tim... Yey!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0